Dziwne objawy i grzanie się silnika.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tadeusz55
    Classic
    • 2010
    • 15

    Dziwne objawy i grzanie się silnika.

    Zamieszczone przez Ziomal
    LoMe, co do tego przygasania , miałem to samo w O1 , nie jedna osoba o tym pisała i wszyscy doszli do wniosku że ten typ tak ma.
    Ten typ samochodu czy ten typ aku?:-)
  • patrolgr93
    Drive
    • 2009
    • 71

    #2
    Dziwne objawy i grzanie się silnika.

    Witam,

    Mam problem- grzeje mi się silnik temp ok.105-110stopni.
    Gdy temp wzrośnie powyżej 90st. to włączają się 2 wentylatory nawet ten od klimy.
    Wąż idący do chłodnicy jest gorący a chłodnica zimna.
    Jak powoli odkręciłem zbiorniczek od płynu to wypełnił się płynem na maksa, następnie zakręciłem i odkręciłem za jakieś 2 min i poziom się ustabilizował.
    Ps. jest ciepłe powietrze w kabinie.

    Co to może być??
    Czy podłączenie vag-a coś pokaże??

    Komentarz

    • romman
      Ambiente
      • 2009
      • 201

      #3
      patrolgr93,

      Wentylatory nie są dedykowane (tzn. jeden do skraplacza a drugi do chłodnicy). Działają razem na wolnych obrotach przy włączonej klimatyzacji a w razie potrzeby zasuwają na maksa.

      Co do problemu - wygląda na to, że układ jest zapowietrzony. Miałem tak kiedyś w starym Passacie, ale to była trochę inna konstrukcja. Zacząłbym od tego, bo jeżeli sama rura doprowadzająca jest ciepła, to termostat działa OK.

      Spóbuj na ciepłym silniku spuścić cały płyn i zalać go ponownie.

      Komentarz

      • patrolgr93
        Drive
        • 2009
        • 71

        #4
        Ale może się tak nagle zapowietrzyć ??

        Komentarz

        • mroko
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 659
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Ja bym obstawiał że termostat się zaciął ale nie na 100%.
          Przy wymianie rozrządu zmieniałeś pompę wody?
          Czym masz zalany układ chłodzenia?
          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

          Komentarz

          • romman
            Ambiente
            • 2009
            • 201

            #6
            patrolgr93,

            Nie powinien się zapowietrzyć od tak. Dłubałeś coś ostatnio przy rozrządzie, pompie etc.? Masz ewidentnie objawy jak przy zbyt małej ilości płynu lub przy zapowietrzeniu. No chyba, że pompa nie chodzi, ale ona ma napęd od rozrządu, więc jest to niemożliwe. ja sugeruję spuszczenie płynu i ponowne zalanie. A jak dawno nie zmieniałeś płynu, to jest to dobra okazja. Sama operacja jest tania i można nawet wykonać samodzielnie (choć nie wiem dokładnie gdzie spuszcza się płyn w TDI.

            Może Ci puszcza jakiś wąż, lub cieknie na pompie i stąd zapowietrzenie? Odpowietrz, odpal i sprawdź, czy nie cieknie.

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              pod obciążeniem się gotuje, a na biegu jałowym nie? uszkodzona pompa cieczy- czasem wirnik się luzuje
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • patrolgr93
                Drive
                • 2009
                • 71

                #8
                Płyn chłodzący zalewałem przed zima.
                Grzeje się na biegu jałowym i pod obciążeniem.
                Przez ostatnie parę miesięcy nic nie dłubałem.
                Stan płynu jest w normie, brak ubytków i wycieków.

                Komentarz

                • robekcool
                  RS
                  • 2009
                  • 2041
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  więc termostat albo pompa
                  www.k-mot.pl
                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                  Autoholowanie.
                  Robert Kulma

                  Komentarz

                  • deviltomek
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 246

                    #10
                    jak jest ciepłe powietrze w kabinie więc obieg wody jest wiec pompa raczej sprawna, ja bym stawiał na termostat .leci woda po ściankach zbiorniczka tym małym przewodem ? (przelewowym) jesli tak to raczej pompa powinna byc ok

                    Komentarz

                    • patrolgr93
                      Drive
                      • 2009
                      • 71

                      #11
                      Już po naprawie. Wymiana termostatu pomogła

                      Komentarz

                      • rafaelog
                        Rider
                        • 2009
                        • 514
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Witam wszystkich. Chciałbym wznowić ten temat ponieważ mam podobny dziwny problem. Na biegu jałowym bardzo ciężko jest wzbudzić wentylatory chłodnicy. VAG po podłaczeniu cały czas pokazuje temperaturę 88 stopni i wentylatory stoją. Jak potrzyma się silnik przez dłuższy czas na obrotach ok.3500obr/min to temperatura zacznie lekko rosnąć w końcu osiągnie 93 stopnie(odczyt z VAG-a) i wentylatory się właczają. Spadnie temperatura i wyłaczają się. Natomiast w czasie jazdy(przy wyłaczonej klimatyzacji) najprawdopodobniej zostaje przekroczona temperatura 93 stopnie, bo po zatrzymaniu się bez wyłaczania silnika wentylatory chodzą. Po jakimś czasie wyłączają się. Z tego wynika, że chłodnica sama w sobie podczas jazdy chyba nie daje rady zchłodzić silnika. Wąż od termostatu do chłodnicy jest gorący zaś dolny wyjściowy z chłodnicy jest trochę chłodniejszy. Dziwne jest też to, że chłodnica nie jest równomiernie nagrzana. Po stronie wentylatora durzego jest gorąca, a po stronie małego wentylatora jest letnia. Przedmuchałem chłodnicę z zewnątrz powietrzem z kompresora, bo myślałem, ze może insekty ją przytkały i nie ma odpowiedniego przepływu powietrza, ale niestety nic to nie dało. Temperatura zewnętrzna nic nie daje, bo jadąc nocą też wentylatory podczas jazdy pracują. Na serwisie po podłączeniu VAG-a stwierdzili, że to sterownik silnika załacza wentylatory, bo przekroczona zostaje temperatura, a nie klimatyzacji. Serwis rozkłada ręce, bo nie wie co może to powodować. Wcześniej sie tak nie działo. Prosiłbym jeżeli to mozliwe o pomoc.
                        Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
                        Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance

                        Komentarz

                        • german81
                          L&K
                          • 2010
                          • 1414
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          a robiłes juz rorzad ?
                          diagnostyka vag 602-614-253

                          Komentarz

                          • rafaelog
                            Rider
                            • 2009
                            • 514
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Tak przy 92000km.
                            Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
                            Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance

                            Komentarz

                            • german81
                              L&K
                              • 2010
                              • 1414
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                              • BZB 1.8 TSI 160 KM

                              #15
                              a ile masz teraz nalatane?pompa była wymieniana? sprawdz czy przez wezyk przelewowy w zbiorniczy na pracujacym silniku leci strumien płynu jesli nie to prawdopodobnie lopatki w pompie sie rozleciały
                              diagnostyka vag 602-614-253

                              Komentarz

                              • rafaelog
                                Rider
                                • 2009
                                • 514
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Tak była wymieniana i płyn leci górnym wężykiem. Teraz mam 165000km. Ale dzisiaj najprawdopodobniej rozwiązałem problem. Wymieniłem termostat na stary, ten co był poprzednio i jak narazie wszystko wróciło do normy 8) Mam nadzieję, że to właśnie było przyczyną. Bede obserwował 8)
                                Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
                                Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance

                                Komentarz

                                Pracuję...