Zamieszczone przez Ziomal
Dziwne objawy i grzanie się silnika.
Zwiń
X
-
Dziwne objawy i grzanie się silnika.
Witam,
Mam problem- grzeje mi się silnik temp ok.105-110stopni.
Gdy temp wzrośnie powyżej 90st. to włączają się 2 wentylatory nawet ten od klimy.
Wąż idący do chłodnicy jest gorący a chłodnica zimna.
Jak powoli odkręciłem zbiorniczek od płynu to wypełnił się płynem na maksa, następnie zakręciłem i odkręciłem za jakieś 2 min i poziom się ustabilizował.
Ps. jest ciepłe powietrze w kabinie.
Co to może być??
Czy podłączenie vag-a coś pokaże??
-
-
patrolgr93,
Wentylatory nie są dedykowane (tzn. jeden do skraplacza a drugi do chłodnicy). Działają razem na wolnych obrotach przy włączonej klimatyzacji a w razie potrzeby zasuwają na maksa.
Co do problemu - wygląda na to, że układ jest zapowietrzony. Miałem tak kiedyś w starym Passacie, ale to była trochę inna konstrukcja. Zacząłbym od tego, bo jeżeli sama rura doprowadzająca jest ciepła, to termostat działa OK.
Spóbuj na ciepłym silniku spuścić cały płyn i zalać go ponownie.
Komentarz
-
-
patrolgr93,
Nie powinien się zapowietrzyć od tak. Dłubałeś coś ostatnio przy rozrządzie, pompie etc.? Masz ewidentnie objawy jak przy zbyt małej ilości płynu lub przy zapowietrzeniu. No chyba, że pompa nie chodzi, ale ona ma napęd od rozrządu, więc jest to niemożliwe. ja sugeruję spuszczenie płynu i ponowne zalanie. A jak dawno nie zmieniałeś płynu, to jest to dobra okazja. Sama operacja jest tania i można nawet wykonać samodzielnie (choć nie wiem dokładnie gdzie spuszcza się płyn w TDI.
Może Ci puszcza jakiś wąż, lub cieknie na pompie i stąd zapowietrzenie? Odpowietrz, odpal i sprawdź, czy nie cieknie.
Komentarz
-
-
Witam wszystkich. Chciałbym wznowić ten temat ponieważ mam podobny dziwny problem. Na biegu jałowym bardzo ciężko jest wzbudzić wentylatory chłodnicy. VAG po podłaczeniu cały czas pokazuje temperaturę 88 stopni i wentylatory stoją. Jak potrzyma się silnik przez dłuższy czas na obrotach ok.3500obr/min to temperatura zacznie lekko rosnąć w końcu osiągnie 93 stopnie(odczyt z VAG-a) i wentylatory się właczają. Spadnie temperatura i wyłaczają się. Natomiast w czasie jazdy(przy wyłaczonej klimatyzacji) najprawdopodobniej zostaje przekroczona temperatura 93 stopnie, bo po zatrzymaniu się bez wyłaczania silnika wentylatory chodzą. Po jakimś czasie wyłączają się. Z tego wynika, że chłodnica sama w sobie podczas jazdy chyba nie daje rady zchłodzić silnika. Wąż od termostatu do chłodnicy jest gorący zaś dolny wyjściowy z chłodnicy jest trochę chłodniejszy. Dziwne jest też to, że chłodnica nie jest równomiernie nagrzana. Po stronie wentylatora durzego jest gorąca, a po stronie małego wentylatora jest letnia. Przedmuchałem chłodnicę z zewnątrz powietrzem z kompresora, bo myślałem, ze może insekty ją przytkały i nie ma odpowiedniego przepływu powietrza, ale niestety nic to nie dało. Temperatura zewnętrzna nic nie daje, bo jadąc nocą też wentylatory podczas jazdy pracują. Na serwisie po podłączeniu VAG-a stwierdzili, że to sterownik silnika załacza wentylatory, bo przekroczona zostaje temperatura, a nie klimatyzacji. Serwis rozkłada ręce, bo nie wie co może to powodować. Wcześniej sie tak nie działo. Prosiłbym jeżeli to mozliwe o pomoc.Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance
Komentarz
-
-
Tak była wymieniana i płyn leci górnym wężykiem. Teraz mam 165000km. Ale dzisiaj najprawdopodobniej rozwiązałem problem. Wymieniłem termostat na stary, ten co był poprzednio i jak narazie wszystko wróciło do normy 8) Mam nadzieję, że to właśnie było przyczyną. Bede obserwował 8)Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance
Komentarz
-
Komentarz